- Tel: +90 312 596 44 44
- sbe@asbu.edu.tr
Section 1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Section 2
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Section 3
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
♦ 4 yıllık lisans programı mezunu olunmalıdır.
♦ Programın öğrenim ücreti ödenmelidir. Öğrenim ücreti toplam ...... dir ve dönemlik ödenir.Dersler için tıklayınız.
+90 312 596 ....
♦ Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvurular, genel olarak güz dönemi için Haziran-Temmuz-Ağustos aylarında, bahar dönemi için de Kasım-Aralık aylarında kabul edilmektedir. Başvuru takvimine ilişkin spesifik tarihler için üniversite web sitesi takip edilmelidir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte sözlü bilimsel yeterlilik sınavı yapılır. Programa başvuranların başarısı, genel not ortalaması ve sözlü bilim sınavı notu dikkate alınarak değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları programın yürütüldüğü Enstitünün web sayfasında ilan edilir.
♦ 4 yıllık lisans programı mezunu olunmalıdır.
♦ Programın öğrenim ücreti ödenmelidir. Öğrenim ücreti toplam ...... dir ve dönemlik ödenir.Dersler için tıklayınız.
+90 312 596 ....
♦ Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvurular, genel olarak güz dönemi için Haziran-Temmuz-Ağustos aylarında, bahar dönemi için de Kasım-Aralık aylarında kabul edilmektedir. Başvuru takvimine ilişkin spesifik tarihler için üniversite web sitesi takip edilmelidir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte sözlü bilimsel yeterlilik sınavı yapılır. Programa başvuranların başarısı, genel not ortalaması ve sözlü bilim sınavı notu dikkate alınarak değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları programın yürütüldüğü Enstitünün web sayfasında ilan edilir.
Aile Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans programı kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, klinik beceriler açısından yetkin aile psikolojik danışmanları yetiştirmektir. Söz konusu program Psikoloji Bölümü ve Kadın ve Aile Çalışmaları Programı öğretim üyelerinin desteğiyle yürütülmektedir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Arş. Gör. Betül Beyza CENGİL
+90 312 596 44 44 (Dahili: 5415)
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi için ALES puanının %50'si ve mezuniyet ortalamasının %50'si alınarak yapılan sıralama sonucu, kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir. Sıralamada, ondalık sayılarda virgülden sonraki üç basamak dikkate alınır. Sıralamaya göre son sırada aynı puana sahip birden fazla adayın olması halinde, bu adayların tamamı giriş sınavına çağrılır.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, ALES puanının %50'si, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %30'u dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Ülkemizde, kültür politikalarını, yönetimini ve kültür üretimini inceleyen, düzenleyen ve/veya politikalar hakkında somut önerilerde bulunan yüksek lisans düzeyinde yeterli program bulunmaması programın temel açılma gerekçelerinden biridir. Program kültür politikaları yönetimini akademik bir zemine taşıyarak, politika yapım ve uygulama sürecinde görev alan yönetici ve personelin de akademik bir farkındalık ve formasyon kazanmasının zemini hazırlayacaktır. Bununla birlikte tarih, turizm, sanat, mimari, edebiyat gibi hâlihazırda Türkiye’nin zengin ve çok boyutlu bulunan kültür alanının incelenmesi, ulusal ve uluslararası bilimsel bilgi birikimine katkı sunacaktır. Anadolu coğrafyasının eski çağlardan beri kültürel bir merkez olduğu düşünüldüğünde, Türkiye’nin kültürel mirasının değerlendirebilmesi açısından kültür politikaları yönetiminin önemi açıkça görülür. Bu bağlamda, bu program Türkiye’de kültürel kurumların, mekânların ve kültür politikalarının Türkiye’ye özgü süreçlerini, dinamiklerini ve perspektiflerini ele alır. Ayrıca kültür ve sanatın politik yapıyla olan dinamik ilişkisini de gösterir. Programın disiplinlerarası bir program olarak tasarlanmış olması siyasal, ekonomik ve kültürel aktörlerinin bir arada çalışabilmesi ve fikir alışverişinde bulunabilmesine verimli bir ortam sağlamayı hedeflemektedir. Böylece, Kültür Politikaları Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisansı, Türkiye’nin zengin ve çok boyutlu kültürel mirasını hem
dünya kültür tarihi içerisinde konumlandırmak hem de çok yönlü bir perspektiften analiz edebilmek için gerekli interdisipliner bir çerçeve sunacaktır. Program kapsamında kültür sahasının tüm aktörlerinin ortak katılımıyla kültür politikalarının geliştirilmesi ve kültürel kurumların güçlendirilmesini destekleyecek akademik faaliyetler gerçekleştirilecektir.
Bu programdan mezun olacak öğrencilerin başta Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında, müzelerde, kütüphanecilik faaliyeti gösteren kurumlarda, kültür-sanat ve turizm alanında faaliyet gösteren özel kuruluşlarda, ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarında alanında uzman personel olarak çalışması hedeflenmektedir. Mezunlar tercih etmeleri halinde kültür politikaları üzerine akademik kariyerlerine de devam edebileceklerdir.
Dersler için tıklayınız.
Doç. Dr. Ayşe GÜÇ
+90 312 596 44 44 (Dahili: 4681)
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Klinik Psikoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Enstitümüz Psikoloji Anabilim Dalı uhdesinde yürütülen bir programdır.
Programın eğitim dili Türkçedir.
NOT: Bilim sınavına girmeye hak kazanan adaylardan niyet mektubu ve bir adet role-play CD'si istenecektir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Arş. Gör. Sedanur CAYDI
+90 312 596 44 44 Dahili:5433
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Ön değerlendirme puanına göre yapılan sıralama sonucunda kontenjanın beş katı kadar aday yazılı bilimsel değerlendirme sınavına çağırılır. Yazılı bilim sınavı sonrasında ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si ile yazılı sınav sonucunun %30’u hesaplanarak tekrar değerlendirme yapılacak ve kontenjanın 2 katı kadar aday sözlü bilim sınavına alınacaktır. Yapılacak olan sınavlar sonrasında genel değerlendirmeye toplam etki oranı %30 olan bilim sınavı için sınav ağırlıkları yazılı sınav %60, sözlü sınav ise %40 şeklinde belirlenmiştir. Sıralamada, ondalık sayılarda virgülden sonraki üç basamak dikkate alınır. Sıralamaya göre son sırada aynı puana sahip birden fazla adayın olması halinde, bu adayların tamamı giriş sınavına çağrılır.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, ALES puanının %50'si, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %30'u dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 70 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Bu program, akademide, iş dünyasında ve kimi kamu kuruluşlarında kadın ve aile tarihi, aile kuramları, aile sorunları, kadın, erkek, anne, baba, çocuk gibi alanlarda kariyer yapmak isteyenlere yönelik bir programdır.
Bu programın amacı; öğrenciye toplumun temeli olan aile kurumunun korunması, güçlendirilmesi, temel fonksiyonlarını yerine getirebilmesi ve karşı karşıya kaldığı sorunların çözülmesine yönelik kadın ve aile ile ilgili bilimsel olayları disiplinler arası bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni çıkarımlara ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca bilimsel olarak aile kurumunun tüm kavram ve değerlerini kavrayabilmiş, gerçek hayat uygulamalarını yorumlama yetisine sahip olabilen, kendi çalışma alanında söz sahibi, ulusal ve uluslararası projelerde katkı sağlayabilen ve bilgi birikimini bilim dünyasına bildiri, makale, kitap gibi yayınlar ile aktarabilen genç araştırmacılar yetiştirmektir.
Programda sadece kadın ve aile konularındaki istatistiksel bilgiler değil konu hakkındaki hukukî, felsefi ve kuramsal çalışmalar, aileler ve ailelerin tarihi, çekirdek aileden imparatorluk kuran ailelere kadar çok geniş yelpazede disiplinler arası bir yaklaşımı kapsayan dersler yer almaktadır. Aile hukuku, aile felsefesi, aile tarihi, aile kuramları, aile değerleri, aile sosyolojisi, aile içi ruh sağlığı, din ve aile, kadının statüsü, kadınlık ve erkeklik rollerinin tarihine ve kuramsal alt yapısına dair tartışmaları içeren dersler bunlardan bazılarıdır.
Kadın ve aileye dair analitik düşünme ve araştırma yeteneklerinin geliştirilmesini amaçlayan program çeşitli sosyal bilimlerden gelen öğrencilerin oluşturduğu sinerji ile güçlü bir bilgi birikimi sağlama imkânı ve ortamı sağlamaktadır.
Bu bölüm mezunları, lisans mezuniyet alanlarına da uygun olarak, sivil toplum kuruluşlarında, sosyal hizmet kurumlarında, kadın sığınma evlerinde, valilikler bünyesinde açılan kadının statüsü birimlerinde, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğünde, farklı kurum ve süreçlerde uzman veya bilirkişi olarak ve akademik alanda istihdam şansına sahip olabilirler.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe BAYRAKTAR BARIŞ |
+90 312 596 44 44
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Lojistik işletmeleri, uluslararası mal ve hizmet hareketliliği gittikçe önem kazanmakta, ülkemiz fiziki altyapısı ve planlaması itibariyle bir lojistik merkez haline gelmektedir. Bu program; uluslararası ticaret ve lojistik sektörlerinde çalışan profesyonellerin ve çalışmak isteyenlerin ihtiyaç duyduğu nitelikli bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Programda; Operasyon Yönetimi, Satın Alma ve Envanter Yönetimi, Dış Ticaret Mevzuatı ve Uygulamaları, Uluslararası Ekonomi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Tedarik Zinciri Analitiği, Uluslararası Ticaret Hukuku, Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları, E-Ticaret Yönetimi gibi İşletme, Ekonomi ve Hukuk alanlarından özgün ve yenilikçi zengin dersler vasıtasıyla farklı alanlarda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırılmaktadır.
Program; her birisi yurtdışı araştırma ve proje deneyimine sahip, donanımlı ve yetkin akademisyen kadrosu tarafından yürütülmektedir.
"Program tanıtım kitapçığına buradan erişebilirsiniz."
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 44 44 Dahili:5262
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü koordinasyonunda Afet ve İnsani Yardım Yönetimi alanında Türkiye’de ve komşu ülkelerdeki kamu ve özel kuruluşlarda görev alan ve/ya alacak fen bilimleri, sağlık bilimleri, sosyal ve beşerî bilimler alanında mezunların, afet ve insani yardım alanında yetişmesini amaçlamaktadır.
Afet ve İnsani Yardım Yönetimi Yüksek Lisans Programları, afet öncesi dönemde afet tehlikesi bulunan bölgelerde olası afetlere karşı risk azaltma ve hazırlık strateji ve çalışmaları, afet anında arama kurtarma ve sonrasında insanı yardım çalışmalarını da kapsayan iyileştirme ve yeniden yapılanma çalışmalarını içermektedir. Etkin bir afet yönetiminin sağlanması ülkeler tarafından belirlenen ulusal afet politikalarının varlığına, disiplinler arası çalışmalara, kısaca ülkelerin afet kültürüne bağlıdır. Afetler yapıları itibariyle birbirinden çok farklı meslek ve uzmanlık alanlarını, yöntemleri, teknikleri, yönetsel ve hukuksal süreçleri içermektedir. Afet yönetimini disiplinler arası bir yönetim sorunu olarak ele almak ve yönetmek başarıya ulaşmak için şarttır. Bu program ile ülkemiz gibi tarihinden beri afetlerle karşı karşıya kalan toplumlarda birey ve devletten beklenen, etkin ve fonksiyonel afet yönetiminin sağlanması yolunda gerekli nitelikli insan kaynağının sağlanmasına önderlik etmektir. Afet politikalarının uygulama alanları açısından yapılan değerlendirmede kriz yönetimi odaklı geleneksel yaklaşımda sadece yerel ölçekte politikalar üretilirken, stratejik yaklaşımda daha geniş bir perspektif için uygulamaların söz konusu olduğu görülmektedir. Geleneksel yöntemde bu alan, sadece mühendisliğin uygulama alanı olarak ele alınırken, stratejik yaklaşımda çok disiplinli, ekonomik, sosyal ve çevresel konuları da içeren bir bakış açısı bulunmaktadır. Bu programda, kamu çalışanları, STK ve özel sektör, iş dünyasının profesyonelleri ve meslek örgüt temsilcileri ile bu alanda bilimsel araştırmalar sürdüren araştırmacı ve akademisyenler arasında işbirliğini sağlayacak ve bunu sürekli kılacak stratejik bir anlayış temel alınmıştır. Doğası gereği disiplinler arası olan Afet ve İnsani Yardım Yönetimi Yüksek Lisans Programı insanlığın en temel sorunu olan afet ve insani yardım konusunda yaşanan sorunları sosyal bilimler bakış açısıyla ele almak, politika geliştirme ve uygulama sürecinde daha etkili bir yönetimin gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Arş. Gör. Didem ÖZAY
+90 312 596 44 44 (Dahili: 5119)
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 48 86
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Bilişim hukuku, hem iletişim/internet teknolojileri ve hem hukuk alanını kapsayan disiplinlerarası bir bilim alanıdır. Bu alan, hukuk alanında ayrı ve özel uzmanlık ve bilgiyi gerektirmektedir. Bilişim Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans Programı, ülkemizde bilişim hukuku alanında ihtiyaç duyulan yetkin ve deneyimli hukukçuların yetiştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Günümüzde bilişim ve teknolojideki gelişmelerden tüm kişi, kurum ve meslekler etkilenmekte, bilgi sistem ve teknolojileri, başta bankacılık ve kamu hizmetleri olmak üzere tüm sektörler tarafından yoğun olarak kullanılmaktadır. Dolayısıyla bilişim ve teknolojik gelişmelerden etkilenen her alanda, çözümlenmesi gereken bilişim hukuku sorunları karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca bilişim teknolojilerinin yoğun kullanımı ve hızlı gelişimi güvenlik sorununu da beraberinde getirmiştir. Bu durum, hukukun hem teori hem de uygulamasında bilişim hukuku ile çözümlenmesi gereken sorunlar çıkmaktadır. Bu kapsamda Bilişim ve Teknoloji Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans Programı güncel ihtiyaçlar ve gelişmeler dikkate alınarak belirli alanlarda uzmanlaşmayı sağlayan; teorik ve uygulama alanlarını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Böylece bilişim hukuku alanındaki uzman hukukçu eksikliği giderilerek, ülkemizde bu alanda takip edilecek politikaların belirlenmesi ve temel sorunlara çözüm önerileri getirilmesi hedeflenmektedir. Bu programın amacı, - Bilişim ve Teknoloji Hukuku alanındaki problemleri analitik bir bakış açısıyla ele alıp çözümler üretebilen, - Soyut düşünebilen, öğrendiği teoriler çerçevesinde bilişim hukuku açısından analiz yapabilme gücüne sahip, bilgilerini bu amaçlar doğrultusunda kullanabilen, - Dünyadaki ve Türkiye’deki bilişim hukukuna ilişkin gelişmeleri yakından takip ederek eleştirel bakabilen ve bunu akademik dürüstlük ilkeleri doğrultusunda bilimsel yöntemlerle analiz edebilen, - Bilişim ve Teknoloji Hukuku alanında donanımlı bilim insanı ve araştırmacı yetiştirmektir. Eğitim dili Türkçe olan bu program, öğrencilerin analitik düşünme ve araştırma yeteneklerini geliştirmekle kalmayıp, sosyal bilimlerin çeşitli alanlarında akademik kariyer yapmak isteyen kişilere yönelik güçlü bir bilgi birikimi sağlayacaktır. Böylece sürekli gelişmekte olan siber hukuk alanındaki boşluğun doldurulması planlanmaktadır.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Arş. Gör. Sena KONTOĞLU
+90 312 596 44 44
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hâle gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Enerji Ekonomisi ve Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisansı programı enerji sektöründe gelecekteki liderlerin, yönetici, akademisyen ve uzmanların yetiştirilmesine akademik bir altyapı oluşturan, iktisat, siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinin ortaklaşa yürüttüğü disiplinler arası bir programdır. Dinamik ve sürekli değişen enerji piyasalarının daha iyi anlaşılmasını sağlayan program; Makroekonomi, mikroekonomi, enerji ekonomisi ve politikaları, enerji yönetimi, gibi temel derslerle birlikte enerji-çevre ilişkisi, enerji modelleri, yatırımı ve finansmanı, jeopolitiği ve enerji hukuku gibi çeşitli seçmeli derslerden oluşmaktadır. Dönem projesiyle üç dönemde tamamlanabilen programın öğrenim dili Türkçedir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 45 47
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 70 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Özel Hukuk Tezsiz Yüksek Lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Programın eğitim dili Türkçedir. Özel Hukuk Tezsiz Yüksek Lisans programının açılmasının temel amaçları; özel hukuk alanındaki problemleri analitik bir bakış açısıyla ele alıp çözümler üretebilen, soyut düşünebilen, öğrendiği teoriler çerçevesinde özel hukuk açısından analiz yapabilme gücüne sahip, bilgilerini bu amaçlar doğrultusunda kullanabilen, dünyadaki ve Türkiye’deki özel hukuka ilişkin gelişmeleri yakından takip ederek eleştirel bakabilen ve bunu akademik dürüstlük ilkeleri doğrultusunda bilimsel yöntemlerle analiz edebilen, özel hukuk alanında donanımlı bilim insanı ve araştırmacı yetiştirmektir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 4614
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hâle gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Uygulamadaki sorunlara odaklanan bir öğretim anlayışı ile iş ortamında yönetsel sorunların bilimsel ve profesyonel bir bakış açısıyla ele alınarak doğru bir şekilde çözüme bağlanmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir programdır.
Kamu ve/veya özel sektörde etkili yöneticilik için bilgi ve becerilerini geliştirmek ve/veya yöneticilik deneyim ve birikimlerine akademik/profesyonel bir bakış açısı katmak isteyenler için, Ankara’nın kalbinde tarihi binalarda nezih bir ortamda, donanımlı ve yetkin bir akademik kadronun deneyim ve birikiminden yararlanma olanağı sunmaktadır.
Programda, yönetim ve organizasyon temel alt alanları olan stratejik yönetim, örgüt tasarımı, örgütsel davranış ve liderlik ve insan kaynakları yönetimi ile örgütsel gelişim, değişim yönetimi, girişimcilik ve inovasyon, proje yönetimi ve iş ahlakı gibi konularda kariyer gelişimine katkı sağlayacak temel ve güncel bilgiler sağlanmaktadır.
Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans Programı'nın öğretim dili Türkçe'dir. Programdan mezun olabilmek için her birisi 3 kredilik 10 dersi ve dönem projesini en fazla 3 dönemde başarıyla tamamlamış olmak gerekir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 46 48
Arş. Gör. Ceren ASILKEFELİ
+90 312 596 46 92
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Teknoloji Politikaları ve İnovasyon Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın temel amacı, teknoloji politikaları ve inovasyon yönetimi alanında bilimsel araştırmalar yürüten araştırmacı ve akademisyen adayları ile birlikte alanda uzmanlaşmak isteyen kamu ve özel sektörde uzman, yönetici ve yönetici adaylarına yönelik akademik kapasitenin geliştirilerek güncel bilgi ve küresel uygulama deneyimleri bağlamında ilgili alanda uzmanlaşmayı arttırmaktır. Bu programda yer alacak olan özel sektörde teknoloji yoğun sektörlerde girişimci ve çalışanlar ile kamu kurumlarında görevli uzman ve yöneticilere, teknoloji geliştirme bölgeleri, organize sanayi bölgeleri, endüstri bölgeleri, gibi endüstri komplekslerinin geliştirilmesi ve işleyişinden sorumlu uzman ve yöneticilere teknoloji politikaları, alanında teorik ve uygulama becerileri kazandırılacaktır. Özellikle, Türkiye’de endüstrinin örgütlenmesi, teknoloji politikalarının belirlenmesi, araştırma geliştirme süreci, yerel kalkınma girişimleri ve kamu-üniversite-sanayi işbirliği yönlendirilmesi gibi alanlarda bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi, dolayısıyla ilgili kurum ve kuruluşların kurumsal kapasitesinin güçlendirilmesi sağlanacaktır. Bu hedef kitlenin çoğunluğunun şu ana kadar bu bağlamda interdisipliner lisansüstü derece programında eğitim alamadığı görülmektedir. Türkiye’deki teknoloji/sanayi politikalarının geliştirilmesi ve inovasyon kapasitesinin arttırılmasına yönelik çalışmalardan sorumlu kişilerin uzmanlık yeteneklerinin geliştirilmesine katkı sağlamak bu programın esas hedefidir. Bilim ve teknoloji politikaları, bölgesel kalkınma, endüstriyel örgütlenme, inovasyon yönetimi, kamuda dijitalleşme, işbirliği konuları küresel rekabet konumunda belirleyici etkiye sahip olmasından dolayı ülkemizde de değer atfedilen çalışma alanları olmuştur. Bu çalışma alanlarından sorumlu olan kurum ve kuruluşlar, uzmanlar, yöneticiler, yararlanıcılar, girişimciler gibi birçok paydaşın bilimsel alanda ve uygulamada meydana gelen değişim ve gelişmelerin farkında olması ve uyum sağlaması beklenmektedir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Öğr. Gör. Ülkü Neslihan AKTAŞ
+90 312 596 48 42
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Kamu hukuku tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Programın eğitim dili Türkçedir. Kamu hukuku tezsiz yüksek lisans programının temel hedefi, kamu hukuku alanında nitelikli araştırmacılar yetiştirmektir.
Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programında, hukuk lisans öğrenimi sırasında edinilen bilgiler pekiştirilmekte; öğrenciler, almak zorunda oldukları kuram ve araştırma yöntemleri dersleriyle alanlarında uzmanlaşma imkânına sahip olmaktadırlar. Bu programla, kamu Hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Denetim ve Risk Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı Disiplinler Arası Denetim ve Risk Yönetimi Anabilim Dalı tarafından açılmaktadır. Program, denetim ve risk yönetimi alanlarında akademik bir perspektif kazanarak kendilerini geliştirmek isteyen tüm meslek mensuplarına açıktır.
Denetim ve Risk Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı her dönemde ilan edilen kontenjan üzerinde başvuru alarak yüksek düzeyde ilgi görmüştür. Bunun başlıca nedeni iş dünyasında denetim ve risk yönetimi işlevlerinin yaygın olarak uygulanmasıdır. Denetim ve risk yönetimi, iş dünyasının tüm alanlarında bir organizasyonun sürdürülebilirliği, verimliliği ve itibarının koruması açısından kritik öneme sahip işlevlerdir. Bu işlevler, iş hayatının her alanında ve tüm yönetsel kademelerde kurumsal işleyişe önemli katkılar sağlamaktadır. Bu çerçevede, denetim ve risk yönetimi işlevleri, bir kurumda yasal gereklilikleri karşılamaya, kaynakları etkin kullanmaya, usulsüzlükleri önlemeye, stratejik karar almaya, rekabetçi avantaj elde etmeye ve sağlıklı işleyen bir kurumsal yapı oluşturmaya katkıda bulunmaktadır.
Denetim ve Risk Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, öğrencilerine bilimsel araştırma ve özgün entelektüel üretim yetkinliği kazandırmayı ve böylece akademi ve uygulamayı buluşturan bir perspektifle denetim ve risk yönetimi alanlarına değer katmalarını hedeflemektedir. Program, denetim ve risk yönetimi alanındaki uygulayıcılar ile bu alanda yetkin akademisyen ve uzmanlar arasında bir bilgi köprüsü kurmaktadır. Program, denetim ve risk yönetimi alanlarında güncel sorunlara uygun çözümler geliştirebilme becerileri kazandıracak bir içerikle tasarlanmıştır. Yüksek lisans programı denetim ve risk yönetimi alanında yetkin paydaşların ve meslek kuruluşlarının tam desteğini almıştır.
Müfredatta yer alan dersler geniş bir yelpazede disiplinler arası bir yaklaşımla belirlenmiştir. Müfredatın tasarımında denetim ve risk yönetimi alanında görev yapan meslek mensuplarının mesleki ihtiyaçları göz önüne alınmış ve kuramsal bilgilerin, uygulama boyutlarının ve güncel gelişmelerin dikkate alındığı bütüncül bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu kapsamda, iş hayatının tüm sahalarında veya kademelerinde denetim ve risk yönetimi alanlarında görev yapan veya bu alanlara ilgi duyan tüm meslek mensuplarının ihtiyaç duyabilecekleri yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Çok sayıda seçmeli ders, yetkin akademisyenler ve denetim ve risk yönetimi alanında çalışan profesyoneller tarafından sunulmaktadır. Denetim ve Risk Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı müfredatında yer alan dersleri, altı ana grup altında toplamak mümkündür:
1. Risk Yönetimi ve Denetim dersleri
DRY 700 - İç Denetimin İlkeleri: İç denetimin temel kavram ve standartları.
DRY 703 - İç Denetim Fonksiyonunun Kurulması ve Yönetilmesi: İç denetimin organizasyonu ve yönetimi.
DRY 710 - Bağımsız Denetim: Bağımsız denetim teknikleri ve raporlama.
DRY 711 - Kurumsal Yönetim ve Aile Anayasası: Kurumsal yönetişim ve aile şirketleri için yapılar.
DRY 712 - Suistimal Teorisi ve Uygulamaları: Suistimal türleri ve önleme stratejileri.
DRY 721 - Kurumsal Risk Yönetimi: Kurumsal risk çerçevesi ve analiz yaklaşımları.
2. Bilgi Teknolojileri ve Siber Güvenlik dersleri
DRY 723 – Bilgi Teknolojileri Risk Yönetimi: BT riskleri ve siber güvenlik stratejileri.
DRY 731 - Bilgi Güvenliği ve Denetimi: Veri güvenliği ve denetim süreçleri.
DRY 770 - Bilgi Sistemleri Denetimi: BT denetimi ve veri analitiği kullanımı.
3. Finansal Risk ve Muhasebe Denetimi dersleri
DRY 725 - Finansal Risk Yönetimi: Piyasa, kredi ve faiz riskleri ile başa çıkma yolları.
DRY 726 - Finansal Muhasebe ve Muhasebe Denetimi: Muhasebe standartları ve finansal tablo denetimi.
4. Yönetim, Strateji ve İç Kontrol dersleri
DRY 744 - İç Kontrol Modelleri: COSO temelli iç kontrol uygulamaları.
DRY 751 – İzleme, Değerlendirme ve Etki Analizi: Performans ölçümü ve değerlendirme yöntemleri.
DRY 750 - Proje Yönetimi: Proje planlama ve kaynak yönetimi.
DRY 758 - Çevik Proje Yönetimi: Çevik yöntemlerle proje yürütme.
DRY 780 - Stratejik Yönetim ve Oyun Teorisi: Rekabet ve karar alma üzerine oyun kuramı.
DRY 785 - Dijital Çağda Stratejik Yönetim: Dijitalleşme odaklı strateji geliştirme.
5. Araştırma, Analitik Yöntemler ve Metodoloji dersleri
DRY 730 - Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği: Akademik araştırma yöntemleri ve etik kurallar.
DRY 752 - Denetim ve Risk Yönetiminde İstatistiksel Yöntemler: Denetim süreçlerinde temel istatistiksel teknikler.
DRY 753 - Çok Değişkenli İstatistiksel Veri Analizi: Faktör analizi ve regresyon gibi çok değişkenli analizler.
DRY 754 - Anket Araştırmaları: Anket tasarımı, uygulaması ve veri yorumlama.
6. Sosyal Yetkinlikler dersleri
DRY 760 - Müzakere Yöntem ve Teknikleri: Temel ve taktiksel müzakere yaklaşımları.
DRY 761 - Etkili İletişim Becerileri: Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim becerileri.
DRY 762 - Çatışma Yönetimi: Çatışma çözümü ve yönetim stratejileri.
DRY 765 - Eleştirel Düşünce ve İnovasyon: Yaratıcı düşünme ve problem çözme teknikleri.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
Doç. Dr. Hakan KARABACAK
+90 312 596 48 79
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hale gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
Uygulamadaki sorunlara odaklanan bir öğretim anlayışı ile iş ortamında farklı işletme fonksiyonlarında karşılaşılan sorunları bilimsel ve profesyonel bir bakış açısıyla ele alarak doğru bir şekilde çözüme bağlanmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir programdır.
İşletme yönetimi ve fonksiyonları ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek ve/veya iş deneyimi ve birikimlerine akademik/profesyonel bir bakış açısı katmak isteyenler için Ankara’nın kalbinde tarihî binalarda, nezih bir ortamda, donanımlı ve yetkin bir akademik kadronun deneyim ve birikiminden yararlanma olanağı sunmaktadır.
Programda yönetim ve organizasyon, stratejik yönetim, muhasebe, finansal yönetim, mali tablolar analizi, yönetim bilişim sistemleri, pazarlama ve üretim yönetimi konularında kariyer gelişimine katkı sağlayacak temel ve güncel bilgiler verilmektedir.
İşletme Tezsiz Yüksek Lisans (MBA) programının öğretim dili Türkçe'dir. Programdan mezun olabilmek için her birisi 3 kredilik 10 dersi ve dönem projesini en fazla 3 dönemde başarıyla tamamlamış olmak gerekir.
Dersler ve içerikleri için tıklayınız.
+90 312 596 46 48
Arş. Gör. Ceren ASILKEFELİ
+90 312 596 46 92
Başvuru sayfası programlara başvuruların kabul edildiği dönemde aktif hâle gelmektedir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların ön değerlendirmesi lisans mezuniyet not ortalamasına göre yapılır. Kontenjanın beş katına kadar aday bilimsel değerlendirme sınavına çağrılabilir.
Başvurular kabul edildikten sonra ilan edilen tarihte bilimsel değerlendirme sınavı yapılır. Programa başvuranların başarı durumu, mezuniyet ortalamasının %20'si ve bilimsel değerlendirme sınav notunun %80'i dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme sonucu 65 tam ve üzeri puana sahip adaylar başarılı kabul edilir. Başarılı adayların kendi içinde sıralaması genel değerlendirme puanına göre yapılır (genel değerlendirme puanının eşitliği halinde, bilimsel değerlendirme sınavının puanı dikkate alınır) ve kontenjan sayısı kadar asıl ve kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday, programın yürütüldüğü Enstitünün web sitesinde ilan edilir.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvuruların değerlendirilmesi, programın kabul ölçütleri ve uluslararası öğrenci kotası dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme sonucu adayın e-posta adresine gönderilecektir.
Yatay Geçiş başvurusunda bulunmak isteyen adayların, başvuru için gerekli belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında şahsen Enstitüye başvuru yapması gerekmektedir.
Başvuruda gerekli belgeler için tıklayınız.
Başvuru Takvimi ve Değerlendirme
Başvuru takvimi için tıklayınız.
Başvurular, programın kabul kriterleri ve yatay geçiş kontenjanı dikkate alınarak ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından değerlendirilmekte ve Enstitü Yönetim Kuruluna sunulmaktadır. Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar bağlanan sonuçlar Enstitümüz web sayfasında ilan edilmektedir.
asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.